Car of the Year 2012 – finaliści

Jury międzynarodowego plebiscytu Car of the Year 2012 wyłoniło finałową siódemkę aut, które o zwycięstwo będą walczyć w kolejnym etapie głosowania. Tym samym trzydzieści modeli pożegnało się z szansami na tryumf w tegorocznym konkursie.

Faworyci Car of the Year

Citroen DS5, czy jednak Opel Ampera?

Plebiscyt Car of the Year uchodzi za najważniejszy w branży motoryzacyjnej. Odbywa się już od 1964 roku. Pierwsze miejsce zajął wówczas Rover 2000. W tym roku wybór najlepszego auta będzie trwał dłużej niż zwykle. Wszystko za sprawą przesunięcia terminu ogłoszenia wyników. Werdykt zostanie ogłoszony w marcu, w dniu poprzedzającym otwarcie salonu samochodowego w Genewie dla prasy. Wyboru dokonuje jury, składające się z 59 dziennikarzy (z 23 krajów Europy). Do drugiego etapu konkursu zakwalifikowało się siedem aut. Są to, w kolejności alfabetycznej:

– Citroen DS5
– Fiat Panda
– Ford Focus
– Opel Ampera/Chevrolet Volt
– Range Rover Evoque
– Toyota Yaris
– Volkswagen up!

Szanse na zwycięstwo

Trzech reprezentantów segmentu mini

Opel Ampera W ścisłym gronie kandydatów do zwycięstwa w Car of the Year znalazły się m.in. nowe wersje aut, które już kiedyś zwyciężały. Nowe edycje Toyoty Yaris oraz Fiata Pandy wprowadzają kilka innowacji, ale nie są taką niespodzianką jak w chwili swojego debiutu. Volkswagen Up! jest nową konstrukcją, ale chyba za bardzo przypomina dawne modele Lupo, czy Fox, aby sięgnąć po tytuł. Choć segment aut mini jest reprezentowany w finale najliczniej (trzy auta), bardziej prawdopodobne jest, że zwycięstwo przypadnie w udziale jednemu z czwórki: Ford Focus, Opel Ampera/Chevrolet Volt, Range Rover Evoque i Citroen DS5. Evoque to historyczny, bo najmniejszy dotychczas samochód Range’a. Ma spore szanse, ale chyba trochę mniejsze niż, odnoszący duże sukcesy, Ford Focus, który prawdopodobnie okaże się sprzedażowym hitem. Mimo wszystko za największych faworytów uznać należy Opla Amperę (w zestawieniu występuje razem ze swoim bliźniaczym modelem – Chevroletem Volt) i Citroena DS5. Dlaczego? To auta idealnie wpisujące się w nowoczesne, ekologiczne trendy. Ampera jest nietypową hybrydą z silnikiem spalinowym w funkcji generatora. Tą innowację może docenić jury. Za Citroenem DS5 przemawia obecność w gamie wyjątkowej wersji z napędem HYbrid 4, łączącej silnik elektryczny z dieslem HDI. To również innowacyjne rozwiązanie, choć zastosowane już wcześniej w innych samochodach grupy PSA. Za Citroenem przemawia dodatkowo wyjątkowa stylizacja nadwozia, nagradzana w licznych konkursach. Kto wygra? Tego dowiemy się 5 marca.

 


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!