VW Jetta – najbardziej oszczędny sedan?

Duży krok naprzód niemieckiej marki w Ameryce. Nowa Jetta sedan, która opiera się na koncepcie coupe została pokazana w Detroit.

[nggallery id=160 template="carousel"]

Zmiany pod maską Volkswagena Jetta

Projektanci nowej Jetty czerpali inspirację z coupe, a to dobrze wróży, jeśli chodzi o sportowy potencjał nowego modelu. Oznacza to również, że Jetta nie będzie już dzielić komponentów nadwozia z Golfem (do tej pory była traktowana, jako Golf sedan), a raczej będzie to typ pojazdu, tak niezależny jak CC albo Tiguan.

Jeśli chodzi o wymiary, to nowy model Jetty jest dłuższy o 9 cm od poprzedniej generacji i ma 464,4 cm długości. Kolejną zmianą jest zwiększenie rozstawu tylnej osi o 7 cm, a dzięki temu ilość miejsca na tylnej kanapie jest większa, co łączy się z większym komfortem.

W wyglądzie zewnętrznym Jetta zwraca uwagę ostrymi liniami oraz łukami nadkoli, które dodają jej bardziej eleganckiego wyglądu. Bardziej sportowy tył samochodu podkreśla zharmonizowana powierzchnia samochodu, którą dopełniają potężne tylne światła.

W Europie Jetta nie jest modelem przebojowym, ale w Stanach Zjednoczonych jest chętnie kupowana jako niedroga i nieduża limuzyna. Za nową, podstawową wersję Jetty Amerykanie będą musieli zapłacić 15,995 dolarów.

Wersje silników

Nowy model Jetty w Stanach Zjednoczonych będzie wyposażony w trzy rodzaje silników benzynowych i jeden diesla. Dwa są już dostępne: jeden benzynowy o mocy 115 KM oraz 2,0- litrowy TDI Common Rail o mocy 140 KM.

Nowością mają być: 2,5-litrowy silnik benzynowy TSI o mocy 170 KM i sportowy, turbodoładowany 2,0-litrowy TSI o mocy 200 KM.

Dzięki nowemu 2,0-litrowemu zwinnemu silnikowi Jetta do setki przyspieszy w 8,7 sekundy.

Wszystkie silniki w podstawowej wersji są dostępne z manualną skrzynią biegów. Z każdym rodzajem silnika automatyczna skrzynia biegów będzie dostępna jako opcja, a z 2,0-litrowym TSI i 2,0-litowym TDI będzie to skrzynia DSG.

W Europie silniki mają wpasować się w obowiązujące warunki rynkowe, dlatego będą posiadały mniejszą moc i za każdy z nich będą dopłaty. Wersji ma być sześć, a cztery z nich mają być dostępne w 2011 roku:

  • 1,2 TSI o mocy 105 KM
  • 1,4 TSI o mocy 160 KM
  • 1,4 TSI o mocy 122 KM
  • 2,0 TSI o mocy 200 KM
  • 1,6 TDI o mocy 105 KM
  • 2,0 TDI o mocy 140 KM

Oprócz 1,2 TSI wszystkie silniki będą mogły być połączone z 6-biegową i 7-biegową (z silnikiem 1,4 TSI o mocy 160 KM i 122KM) automatyczną przekładnią DSG.

Każdy silnik oferowany w Europie spełnia wymagania UE-5, a silniki 1,2 TSI i 1,6 TDI są wyposażone w pakiet technologii Blue Motion. Ma to zapewnić nowej Jettcie z silnikiem 1,2 TSI spalanie tylko 5,3 l/100km oraz emisję spalin na poziomie 123g/km. Według producentów Jetta z silnikiem 1,6 TDI Blue Motion Technology z średnim spalaniem 4,1 l/100 km ma być najbardziej oszczędnym sedanem na świecie, ale czy tak będzie w rzeczywistości?

Dokładne ceny nowej Jetty w Europie będą ogłoszone w późniejszym czasie, ale można się spodziewać, że w Polsce nie będą niższe niż 70 tys. zł.

Jedna odpowiedź na „“VW Jetta – najbardziej oszczędny sedan?””

  1. Marek pisze:

    Piękne auto, czekam na wersję R i będzie pięknie :)

Dodaj komentarz