1.6 TDI – nowa jakość od Volkswagena?

Silnik 1.6 TDI to stosunkowo młoda konstrukcja. 4-cylindrowy silnik wysokoprężny we wszystkich wersjach jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VTG), wtrysk typu Common Rail (CR) oraż filtr cząstek stałych DPF.

1.6 TDI – moc 75, 90 lub 105 KM

Jednostka 1.6 TDI występuje obecnie w trzech wariantach mocy 75 KM, 90 KM oraz 105 KM. Silnik 1.6 TDI może opcjonalnie współpracować z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG o siedmiu przełożeniach. Pomimo stosunkowo małej pojemności skokowej, silnik 1.6 TDI możemy znaleźć w wielu autach – również limuzynach z grupy VW. Skoda Superb 1.6 TDI GreenLine czy VW Passat 1.6 TDI Bluemotion. zapewniają duży komfort jazdy przy zachowaniu fenomenalnego wręcz spalania – realne średnie spalanie nie przekracza 5 litrów / 100 km! Wysoka kultura pracy i niskie spalanie to główne zalety tej jednostki.

Więcej informacji o silnikach diesla znajdziesz w darmowym poradniku >>>

Wysoki moment obrotowy – zaleta 1.6 TDI

Nowoczesna konstrukcja sprawia, że w każdym wariancie mocy, maksymalny moment obrotowy jest dostępny już przy 1500 obr./m co gwarantuje dobrą elastyczność (starsze jednostki TDI uzyskiwały maksymalną wartość momentu obrotowego dopiero przy ok 2000 obr./m

Niezła trwałość silnika 1.6 TDI

Pomimo niewielkiego stażu na rynku, jednostka 1.6 TDI jest polecana przez użytkowniku. W porównaniu do silnika 2.0 TDI udało się uniknąć wielu ,,chorób wieku dziecięcego” i już pierwsze produkowane silniki 1.6 TDI uchodzą za trwałe i bezawaryjne – choć nie wiadomo czy będą równie trwałe jak legendarne silniki 1.9 TDI.

Więcej informacji o silnikach diesla znajdziesz w darmowym poradniku >>>

Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zarejestruj się aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach!

Bolesław Ejsmont
Moją pasją są testy nowych samochodów. Szukam wad i zalet testowanych modeli. Obiektywny? Na ile to możliwe! Przeczytaj również mojego eBooka!
  • Anonimowy

    Witam serdecznie
    Jestem posiadaczem oktawii z tym silnikiem i wlasnie podczas pierwszego serwisu dowiedzialem sie od mechanika ze ten motor jest produkcji peugeota i tak teraz sobie mysle czy to prawda i co na to autor art.

    • http://przyspieszenie.pl/redakcja/boleslaw-ejsmont/ Bolesław Ejsmont

      To nie jest konstrukcja Peugeota. Pewnie chodziło o silnik dość udany 1.6 HDI który pod różnymi nazwami możemy znaleźć w wielu autach różnych marek np. Volvo (D2), Ford (1.6 TDCi)

      1.6 TDI powstał ,,na bazie” silnika 1.9 TDI i nie ma nic wspólnego z konstrukcją 1.6 HDI koncernu PSA

  • Anonimowy

    z tym momentem obrotowym od 1500 obr/min to przesadziliście. mam polo 6R z 1.6tdi, auto „jedzie” dopiero od 2200-2300 obr/min

    z resztą zobaczcie wykresy z hamowni (tutaj z fabii 1.6 tdi)
    http://gekocars.pl/images/geko-box/gekobox_skoda_fabia_16tdi_90km_cayb.gif