Znamy ceny Audi A1 w Polsce!

Nowe Audi A1 z napędem na przednią oś to najbardziej sportowy samochód w swojej klasie. Podstawowa wersja Audi A1 Attraction jest już dostępna za 66 950 zł.

[nggallery id=75 template=”carousel”]

W mieście zwrotny i żywiołowy, na autostradzie komfortowy i sportowy, w terenie nad wyraz precyzyjny. Walory te samochód zawdzięcza w głównej mierze zaawansowanemu układowi jezdnemu z szerokim rozstawem kół oraz precyzyjnemu rozłożeniu masy. W rozwoju koncepcji A1 inżynierowie położyli szczególny nacisk na właściwy rozkład obciążenia osi. Przedni zwis o długości 81 cm wydaje się niezwykle krótki. W zależności od jednostki napędowej na przedniej osi ciąży zaledwie 61 do 63 procent masy pojazdu – niewiele jak na samochód kompaktowy.

Samochód ten to prawdziwy wyczynowiec w klasie premium. Wyraźne kontury ramion, kontrastujące z nadwoziem łuki dachu i mocno pochylone słupki C rysują unikalną bryłę tego trzydrzwiowego samochodu.

Dynamiki nadwozia dowodzą też wymiary A1: 3,95 m długości, okazałe 1,74 m szerokości przy wysokości sięgającej zaledwie 1,42 m. Rozstaw osi wynosi 2,47 m, uwagę zwraca także krótki zwis z przodu i z tyłu.

Silniki TFSI i TDI Audi A1 reprezentują szerokie spektrum mocy: od 63 kW (86 KM) do 90 kW (122 KM)

Wszystkie jednostki napędowe bazują na technologii bezpośredniego wtrysku i turbosprężarce. Koncepcja downsizingu, w połączeniu z konstrukcją modułową Audi obejmującą szereg nowoczesnych technologii i systemów, zapewnia imponującą siłę napędową przy zużyciu paliwa kształtującym się w granicach 3,9 do 5,2 l/100 km.

Audi A1 – dane techniczne
0-100 km/h
V-max
Spalanie średnie
Cena (Attraction*)
SILNIKI BENZYNOWE
Audi A1 1.2 TFSI (86 KM, 5 biegów) 12,1 179 5,1 66 950 zł
Audi A1 1.4 TFSI (122 KM, 6 biegów) 8,7 203 5,2 77 000 zł
Audi A1 1.4 TFSI (122 KM, S-tronic) 8,7 203 5,2 84 490 zł
SILNIKI DIESLA
Audi A1  1.6 TDI (105 KM, 5 biegów) 10,5 190 3,9 79 900 zł

Auto w dwóch wersjach Attraction i Ambition

Attraction*

W Audi A1 już wersja wyposażenia Attraction oferuje szereg komfortowych detali i rozwiązań, jak system radiowy chorus, centralny zamek sterowany falami radiowymi, lusterka zewnętrzne i szyby boczne z funkcją elektrycznej regulacji oraz siedzenie kierowcy z regulacją wysokości. Do wyposażenia standardowego należą takie ważne elementy bezpieczeństwa biernego, jak czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki w oparciach przednich siedzeń oraz kurtyny powietrzne. Ofertę wersji Attraction uzupełniają ograniczniki siły napięcia pasów bezpieczeństwa, zintegrowane zagłówki siedzeń i uchwyty Isofix do fotelików dziecięcych na siedzeniach z tyłu.

Ambition

Wersję wyposażenia Ambition można rozpoznać już na pierwszy rzut oka po 16-calowych obręczach ze stopu metali lekkich oraz reflektorach przeciwmgielnych. We wnętrzu A1 Ambition na uwagę zasługują atrakcyjne aplikacje w kolorze aluminium, obszyta skórą sportowa kierownica i komputer pokładowy. Sportowe siedzenia, wyposażone w funkcję easy-entry umożliwiającą wygodne zajęcie miejsca na tylnej kanapie, zapewniają dodatkową wygodę dzięki podparciu odcinka lędźwiowego kręgosłupa. W wersji Ambition oba fotele przednie wyposażone są w funkcję regulacji wysokości.

Sportowy duch, precyzja wykonania i młodzieńcza świeżość to cechy kształtujące wnętrze Audi A1. Pomysł eleganckiej, zaokrąglonej tablicy wskaźników został zapożyczony z kokpitu samolotów. Cztery okrągłe, wysunięte w przód dysze wentylacyjne kształtem także nawiązują do turbin samolotu.

Konsola środkowa w stylistyce jachtu optyczne unosi się ponad konsolą tunelu. Znajduje się tu listwa z włącznikami drugiego rzędu. Panel sterujący klimatyzacji oraz trzy cylindryczne pokrętła opcjonalnej klimatyzacji automatycznej to kolejny mocny akcent wizualny na pokładzie Audi A1.

Instrumenty obsługi przypominają stylistyką eleganckie chronometry z dużymi okrągłymi zegarami o czarnych cyferblatach, czerwonych wskazówkach oraz białych skalach i cyfrach. W nocy instrumenty przybierają kolor biały, a przyciski są podświetlone na czerwono.

Pakiet oświetlenia A1 oferuje po raz pierwszy w kompaktowej klasie premium diody LED w pełnym zakresie. Technika LED obejmuje nie tylko oświetlenie w drzwiach i w podsufitce, ale i lampki wewnętrzne, lampki do czytania oraz podświetlenie przestrzeni nóg i lusterek do makijażu.

Wygląd

Przód samochodu wyraźnie wskazuje na pokrewieństwo z rodziną Audi, jednak w wielu szczegółach A1 pokazuje swą niezależność i zdecydowany charakter. Nowy stopień ewolucji reprezentuje dla przykładu w pełni stopiona z przodem osłona chłodnicy Singleframe o złagodzonych w górnej części skosach.

Indywidualny charakter demonstrują również trójwymiarowe reflektory. A1 pewnie i uważnie spogląda przed siebie. Jak w każdym innym Audi i tu światła do jazdy dziennej znalazły się w wyposażeniu standardowym. Dzięki wyposażeniu samochodu w reflektory ksenonowe z światłami do jazdy dziennej z diodami LED, A1 dodatkowo zyskuje na atrakcyjności.

Bok A1 kształtują lekko uniesione linie, które optycznie wydłużają i przyspieszają samochód jeszcze w bezruchu. Górna krawędź pokrywy silnika rozciąga się aż po szyby boczne, by w końcu płynnie stopić się z tyłem pojazdu. Inną charakterystyczną cechą Audi jest opływowy, sportowy łuk dachu. Na życzenie można go pokryć jednym z czterech lakierów kontrastowych. Z tyłu łuk zbiega się ze słupkiem C, przez co tył A1 wydaje się bardziej dynamiczny. Wrażenie dynamiki dodatkowo potęguje spoiler dachowy.

Szerokość tyłu A1 podkreśla charakterystyczny kształt pokrywy bagażnika. To całkiem nowe rozwiązanie nie było dotąd znane w klasie samochodów kompaktowych. Podobnie spójna koncepcja tylnych świateł w kształcie klina, poszerzających optycznie sylwetkę i wpasowujących się plastycznie w jej stylistykę. Przy wyposażeniu samochodu w reflektory ksenonowe tylne światła zdobią diody LED.

Układ kierowniczy wyróżnia się bezpośrednim, sportowym przełożeniem. Dlatego samochodem można precyzyjnie kierować przy pomocy niewielkich ruchów kierownicy. Za sprawą daleko wysuniętych w przód przednich kół średnica zawracania ogranicza się do 10,6 metra. Czynniki te zapewniają A1 wysoką zwrotność zarówno podczas jazdy miejskiej jak i terenowej.

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP jest dodatkowo wyposażony w blokadę poprzeczną, która zmniejsza tendencję pojazdu do podsterowności i poprawia trakcję. W chwili, gdy systemy elektroniczne podczas szybkiego pokonywania zakrętów zarejestrują nadmierne odciążenie wewnętrznego przedniego koła, blokada podejmuje celową ingerencję w układ hamowania. Tym samym nadwyżka momentu obrotowego przenosi się na koło zewnętrzne, które dysponuje w ten sposób większą siłą. Dzięki temu jazda zyskuje na precyzji, zwrotności i stabilności, a u kierowcy wzrasta subiektywne i obiektywne zaufanie do samochodu.

Sportowe osiągi, najwyższe bezpieczeństwo i komfort godny klasy premium stawiają jednocześnie wysokie wymagania wobec układu hamulcowego. Dlatego w Audi A1 został on odpowiednio dostrojony do parametrów i osiągów każdej z wersji pojazdu. Już podstawowe jednostki napędowe dysponują hamulcami tarczowymi o dużej rezerwie mocy hamowania. Wewnętrznie wentylowane hamulce tarczowe przedniej osi oraz masywne tarcze hamulcowe osi tylnej znajdują się w ofercie wyposażenia standardowego każdej wersji pojazdu.

Zestaw competition kit zawiera liczne elementy podkreślające sportową stylistykę i aerodynamikę Audi A1. Dzięki dekoracyjnym osłonom dysz wentylacyjnych oraz atrakcyjnym, skórzanym obszyciom, wnętrze samochodu nabiera niepowtarzalnego uroku.

A1 oferuje łącznie cztery różne pakiety do wyboru: dwa zewnętrzne i dwa wewnętrzne. Pakiety można zamówić w chwili złożenia zamówienia u producenta, jak również w późniejszym okresie użytkowania samochodu.

Dodaj komentarz